Magnetic Island 2.0

13 januari 2015 - The Gap, Australië

Gingen we weer, met de ferry naar Magnetic.

In eerste instantie een beetje een baler in de bus, kwamen erachter dat we pas zondag naar Alice Springs konden en dat we dit in 1 keer moesten doen, wat betekent dat het een reis van 25 uur in de bus zou worden.
Daarbij leek het ons wat lang om 4 dagen op dat eiland te zijn, aangezien het niet heel groot was.

Maar... Daar kwam verandering in toen we 2 Amerikanen leerde kennen.
Een man van 51 en een gast van 28, deze man had een auto waarmee die het hele eiland over kon crossen en ze vonden het maar al te leuk als wij ook mee gingen.
Dus dat deden we.
Veel gewandeld, mooie plekjes op het eiland gezien waar niemand te bekennen was en 2 prachtige zonsondergangen gezien.

Denken jullie misschien, goh wat raar een man van 51 en een jongen van 28... Ik zal het een beetje uitleggen.
Man van 51, genaamd Gile, is 2 jaar geleden gescheiden en dacht, nu ga ik dan eindelijk de reis maken die ik altijd al had willen maken.
Jongen van 28, genaamd Benjamin, was hier voor de derde keer en was verkocht aan dit land.
Deze 2 kwamen elkaar tegen in Arlie Beach, konden het goed met elkaar vinden en Benjamin had een lift nodig naar het noorden, dus 1 en 1 is 2, en daar gingen ze dan, met z'n 2en. Ameezinnngg... Zo zouden hun het omschrijven waarschijnlijk. Of wauw that is craaazzyyy.
Maar zal niet met ze spotten, want waren super toffe mensen en we hebben hele leuke dagen gehad, dus de tijd vloog en toen werd het alweer tijd voor de busrit.

Uiteindelijk niet heel erg, want had geen nacht langer kunnen slapen daar na wat we de laatste nacht tegenkwamen in onze hostelkamer. Echt, enorme kakkerlakken, ik stond te trillen als een rietje. We hadden het moeten filmen, was vast leuk geweest.
Dus 1 nachtje tussen die beesten vond ik genoeg.

We zitten nu in Alice Springs, morgen gaan we een tour maken van 3 dagen, naar onder andere de Ayers Rock en Kings Canyon. Wordt veel lopen, maar heb er heel veel zin in. Zonsondergang moet prachtig zijn daar en we slapen midden onder de prachtige sterrenhemel dus dat wordt vast feest.

Reis naar Alice was overigens niet heel erg, niet geweldig, maar te doen. Hadden 2 stoelen per persoon dus me benen konden zich strekken, wat fijn was.
Uitzicht was overigens wel de moeite waard. Honderden kilometers niks geen mensen huizen of wat dan ook, maakte het heel tof.

Maar ik ga jullie daar later meer over vertellen!

Xxx

1. Pake en beppe:
    14 januari 2015
    Lieve Janneke, Wat ben je trouw in het schrijven van een verslag. (blog?) Maar het we vinden het telkens weer leuk om je verhalen te lezen en ook dat het goed met je gaat, ondanks de kakkerlakken. En dan die mooie foto's . Maar heb je het niet warm? Fijn dat je aardige mannen ontmoet. Lieve groet, beppe en pake
  2. Helmi_Coenders:
    15 januari 2015
    Weer een fantastisch verhaal en mooie plaatjes. Op de kakkerlakken na een jaloers makende vakantie. Tot over een paar weekjes.